Pers en Publiciteit

SEO persbericht, search engine optimization, google indexering

Strategische nieuwscommunicatie – een andere manier van benadering van doelgroepen

Uw doelgroepen horen en zien u niet als u ze niet met ze communiceert. Een van de manieren om te laten zien wie u bent en wat u doet, is via de media. Misschien denkt u geen nieuws in huis te hebben. Niets is minder waar. Want bent u niet die specialist in uw vakgebied? Als geen ander ziet u trends en ontwikkelingen in de branche. De inzet van strategische nieuwscommunicatie zorgt ervoor dat uw onderscheidende verhaal op de juiste manier en op het juiste tijdstip onder de aandacht komt van de pers. Aandacht die een onvergelijkbare autoriteitswaarde heeft en aanzienlijk voordeliger is dan adverteren.

Een origineel persbericht

Uitgangspunten bij strategische nieuwscommunicatie zijn nieuws en originaliteit. Samen met opdrachtgevers ontwikkelt CREW een inhoudelijke en strategische koers. Die wordt vastgelegd in een mediaplan. Dit plan is de basis voor de start met het bouwen en verbeteren van uw profiel in de media.

Een goed SEO persbericht

Internet is een van de belangrijkste media geworden voor het communiceren met doelgroepen. Daarom schrijven we persberichten zo veel mogelijk volgens SEO (search engine optimization) richtlijnen. Dat wil zeggen, de juiste combinatie van de juiste keywords, links en (tussen) kopjes om Google de kans te geven om zo goed mogelijk te indexeren.

Strategische nieuwscommunicatie is een volwaardig onderdeel van de marketing & communicatiemix. Tot die mix behoren ook het deelnemen aan en organiseren van evenementen, sponsoring, een website, (interne en externe) nieuwsbrieven, acties en advertising. Het een sluit het ander niet uit, ze versterken elkaar. Zo is een evenement aanleiding voor publiciteit. En kan in een nieuwsbrief de laatste persuiting worden gepubliceerd.