PR Ondersteuning

Mediatraining

Een stevig fundament voor een PR beleid staat of valt met de uitvoering ervan. Ieder persmoment is uniek en kan maar een keer goed worden benut. Een woordvoerder moet beslagen ten ijs komen. Daarom bereiden we met onze partners gesprekken met de media goed voor. We bespreken de valkuilen en leggen de nadruk op sterke punten. We leggen uit hoe de pers te werk gaat en waar het mis kan gaan. De duur van een training is meestal een dagdeel. De training wordt gegeven door een ervaren trainer, een journalist en een cameraman/vrouw.

Crisiscommunicatie

Met de komst van internet en het blijvend verschijnen van ‘oude’ berichten is het verstandig ‘missers’ in perscontacten te voorkomen. Soms valt een crisis echter niet te voorkomen. In zo’n geval is het verstandig om een crisis zo snel en zo professioneel mogelijk te beheersen en mogelijk zelfs om te buigen in een positief resultaat. Een crisishandboek zorgt er voor dat in een crisissituatie efficiĆ«nt en resultaatgericht te werk wordt gegaan. Gedurende de crisis staat een team van specialisten klaar om te ondersteunen.

Message Sessie

Voordat een organisatie communiceert met doelgroepen is het verstandig om de boodschappen goed te kennen. Dat klinkt als een open deur, maar vaak blijkt dat er binnen een organisatie verschillen bestaan in het kennen en uitdragen ervan. Tijdens een message sessie leert een organisatie de juiste boodschappen kennen. Vragen die we stellen zijn: Op welke terreinen is de organisatie specialist, welke thema’s kunnen zij claimen en aan welke maatschappelijke discussies kunnen zij deelnemen? Wat is hun visie ten aanzien van die thema’s? En hoe verwoorden wij die? Een message sessie zorgt voor eenduidigheid. De duur van een sessie is meestal een dagdeel.